Skydiven en de middle of nowhere

24 december 2014 - Taihape, Nieuw-Zeeland

Na hot water beach hebben we onze reis doorgezet naar Waitomo en Rotorua. Gekke namen als je het mij vraagt, maar deze hebben de maori's verzonnen (de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland). In rotorua hebben we ons heerlijk laten verwennen in de Polynesian Spa, natuurlijke zwavelbaden met een prachtig uitzicht. Op dinsdag 2 december vertrokken we uit Rotorua naar Taupo. Taupo is de meest populaire dropzone ter wereld, dus als je wilde skydiven moest je het hier doen. We besluiten maar gelijk het hoogst te springen, 15000 ft. Een paar uur later stappen we al het vliegtuigje in en vliegen in 20 minuten naar zo'n 15 ft hoog. Op 12ft kregen we een zuurstofmasker op tegen de druk. M'n vliegbuddy vraagt op 15000 ft hoog 'are you ready lotty??' waarop ik dacht 'heb ik nu nog een keuze dan?' Haha deuren open, benen over de reling en verstand op nul. Met 300 kilometer p/u een minuut lang vrije val naar beneden, vrij heftig maar wel heel gaaf! De 5 dagen na onze sprong hebben we even rustig aangedaan voordat we de Tongariro Crossing gingen lopen. Een wandeling door actief vulkanisch gebied en langs de hoogste berg van het Noordereiland (tevens de filmset van lord of the rings). Nadat we om 7:00 opgehaald worden door een busje, vraagt de chauffeur of iedereen wel fit genoeg is, anders kon je nu nog terug. De man had geen ongelijk, een pittige 7,5 uur durende tocht maar met prachtig zicht over vulkanen, gletsjers en grote zwavelbaden. De volgende dag vertrekken we naar River Valley lodge. Een verblijf waar we twee weken gaan werken, best spannend dus! Na een paar uur te hebben gereden door de middle of nowhere, zijn we er. Een warm ontvangst en een prachtig plekje in een valley aan een rivier. De komende twee weken waren super, veel ervaring opgedaan en veel locals ontmoet. Naast het schoonmaakwerk en helpen in de keuken, mochten we ook gratis raften en paardrijden. Daarnaast hebben we even goed kunnen aansterken door de home-made maaltijden (fan-tas-tisch). Alles vers uit eigen tuin of boerderijen om de hoek, aangezien de eerste supermarkt 40 minuten rijden is. Bijzondere ervaring om voor twee weken je te nestelen in een soort kleine community en de mensen hier te leren kennen, een absolute aanrader!

1. Jose:
    24 december 2014
    Hè Lotte, wat een gaaf verhaal en wat heb je al veel meegemaakt, genieten hoor!

Liefs Jose xx
  2. Pauline Drost:
    24 december 2014
    Lieve Lotte, fijne feestdagen in dat prachtige land!
  3. Marja:
    Dag Lotte en Eef,

Wat een leuke avonturen en jullie zijn nog niets eens op de helft! 40 minuten rijden, dat is vanuit Rijswijk voorbij Dordrecht. Nou hier wederom wet and windy. Lijkt wel herfst in plaats van kerst. Morgen naar Knoch en Suus. Dan Skypen? Njoy and merry christmas from mom and dad!
  4. Jan:
    24 december 2014
    Hè Lotte wat een geweldig verhaal en wat een avontuur. ik geniet met je mee
    Fijne feestdagen daar.
    Liefs met dikke knuffel Jan.
  5. Marie-José:
    24 december 2014
    Lieve Lotte, leuk weer even van je te horen.
    Jullie maken gave dingen mee. Die aanraders hou ik in mind ;-)
    Geniet en fijne kerstdagen en een gelukkig 2015 dikke kus Marie-José
  6. Femke:
    24 december 2014
    Klinkt weer heerlijk jaloers makend! Geniet er van en die home-made-maaltijd-recepten heb je wel opgeslagen voor thuiskomst mag ik hopen :p . XXX
  7. Marjolijn:
    Hey lotte.
    Wat maken jullie veel mee zeg.
    Wat een avonturen. Geniet ervan en fijne feestdagenxxx
  8. Oomsk en Jan:
    24 december 2014
    lieve lotte en eef meiden wat genieten en wat een mooie fotos wat zullen jullie een verhalen hebben als jullie thuis komen kusjes van oompje
  9. Lotte:
    25 december 2014