Bye bye New Zealand, hello Australia!

19 februari 2015 - Brisbane, Australië

Niet veel later komen we aan in Tekapo. Aangezien Tekapo vrij afgelegen ligt en wordt omringt door hoge bergen is het de op een na beste sterrenkijkplek ter wereld. We hebben hier ons tentje weer opgezet en prachtig zicht gehad op de sterren. Na Tekapo reizen we door naar Christchurch en Kaikoura. Vier jaar geleden is Christchurch getroffen door een aardbeving waardoor bijna alle hoge gebouwen in het centum zijn verwoest.. Voor het gemak bestaat het centrum nu vooral uit containerwinkels, gek gezicht! We hebben hier voor drie dagen een auto gehuurd en van de oostkust naar westkust gereden. Hierna is onze laatste bestemming in NZ Kaikoura, een kustplaatsje waar we maarliefst 5 walvissen zien! Een paar dagen later gaat onze vlucht al naar adelaide (Australië). Met dubbele gevoelens vliegen we uit Nieuw Zeeland, zoveel leuke mensen ontmoet en mooie dingen gezien. Echt genieten! Savonds komen we in Adelaide aan, waar we veel regelen voor onze reis langs de oostkust. Na 4 dagen nemen we vanaf Adelaide een georganiseerde tour via de great ocean route naar Melbourne. Mooie kustlijn maar om heel eerlijk te zijn niet veel mooier dan die van NZ, maar dat moet ik hier maar niet te hard zeggen. Australiërs houden ervan om overal 'great' voor te zetten, haha. Leuke paar dagen gehad met leuke mensen en een soort kamp gevoel. We zien hier de eerste kangaroo's, koala's en de eerste emu's (struisvogels) die tijdens onze bbq lunch onze broodjes proberen af te pakken.. Aangekomen in Melbourne is het vol, druk en heel warm (40 graden). Veel meer dan aan het strand zitten konden we niet.. Toch even wennen, niet alleen de temperatuur is hoger, de afstanden zijn ook allemaal bizar groot in aus. Ook loop je niet graag van het pad af aangezien in tegenstelling tot NZ hier slangen, spinnen en andere enge beesten leven. Misschien is dit ook wel een kwestie van wennen, Australische surfers haasten zich immers ook absoluut niet het water uit bij de signalering van een haai.. Haha. In Melbourne hebben we een nachtbus (15 uur) naar Sydney gepakt, waar we een volle week zijn verbleven. De blue mountains vlakbij Sydney is echt een aanrader. Dit gebied heet zo door alle eucalyptusbomen die een blauwe gloed over de vallei vormen. Sydney is absoluut mijn favoriete city so far. Prachtige harbour, mooi operahuis, leuk sfeertje en veel winkels, super! Eergisteren zijn we vanaf Byron Bay naar Brisbane gereisd. Byron Bay is een bekend surfersdorp waar je de typische Australiërs vindt. Op blote voeten, zonder t-shirt elke dag met een surfbord onder de arm naar het strand. Alles is zo relaxed daar, echt heel leuk.. Er staan nog veel leuke dingen op de planning dus wordt vervolgd :)

1. Femke:
    19 februari 2015
    Klinkt weer top!! Geweldige foto van jou met papagaaien! En die kangaroe is ook koning hahaha. XXX
  2. Marja:
    19 februari 2015
    Tjonge. Pas niet alleen op voor spinnen en wilde dieren maar ook voor die surf dudes in Byron Bay! Net als de kust daar; heel verraderlijk. Take care and Njoj! Daddy.
  3. Jose:
    19 februari 2015
    He Lotte, wat kan jij goed schrijven, heb meteen zin om ook te gaan. Klinkt super allemaal, vooral de boys op blote voeten, zonder shirt en plank onder hun arm, heb er zo'n bepaald beeld bij, haha! Enne....wel terug komen hè met al die stoere surfboys daar.
    Prachtige foto's en genieten hè, wat de reis je ook brengt.
    Liefs Jose
  4. Marja:
    19 februari 2015
    Hoi Lotte ..Weer en leuk verslag ! En wat een belevenissen... jij kan nooit meer met een tentje in de Achterhoek kamperen..:(
    Ziet er allemaal prachtig uit ! Geniet lieve schat xxxx
  5. Marie-José:
    19 februari 2015
    Hoi Lotte, het is dat ik nu niet op vakantie kan maar anders... het klinkt allemaal super,leuk al die nieuwe contacten! Geniet ervan ! Liefs MJ
  6. Jaap:
    20 februari 2015
    Hey Lot, Top zeg... wauw wat een ervaringen! Ik kan me voorstellen dat je dat de rest van je leven altijd blijft onthouden... Goede keuze om dit te doen! Leuk en goed geschreven mevrouw de communicator! (kort en bondig maar zeker informtief) Geniet er maar heel veel van!!! dikke knuffel!!!
  7. Lotte:
    20 februari 2015
    Haha leuke reacties! En geen zorgen ik ben de zee nog niet uit gered door een baywatcher.. Liefs!
  8. Femke:
    21 februari 2015
    LOL
  9. Oomsk en Jan:
    7 maart 2015
    Hoi Lotte
    Leuke indrukken van een mooie reis.
    Veel plezier en geniet er van