Van Australië naar Azië!

21 maart 2015 - Koh Phi Phi, Thailand

Het is alweer eventjes geleden, dus hier een nieuwe blog. Vanaf Sydney zijn we helemaal omhoog gegaan via Brisbane, Rainbow beach, Hervey Bay, airlie beach naar onze laatste bestemming in Australië Cairns. De oostkust heeft veel dezelfde stukken natuur maar ook hele speciale plekjes zoals whitsundays, Great Barrier reef en het rainforest. Het bijzondere aan dit gebied is dat het tropische rif en het regenwoud pal langs elkaar lopen. Duiken en snorkelen in het rif was wel een van de hoogtepunten, een heerlijk dagje op de boot met lunch, veel gezelligheid, zon en de hele finding Nemo Cast. Vanaf Cairns vlogen we op 6 maart naar Azië waar ik in Bangkok Fem weer zou zien! 4 vluchten en 26 uur later kom ik in Bangkok aan en ontmoeten Fem en ik elkaar in het centrum op Koh San Road, heel gek elkaar hier te zien! Die avond (en de komende dagen) stonden in het teken van veel bijkletsen, gezelligheid, terrassen en voor mij veel nieuwe indrukken! Een hele andere cultuur dan dat ik hiervoor gezien heb. We bezoeken in Bangkok het paleis van de Koning, floating market, elephant+ crocodille show, en we gaan als echte Hollandsers 3 uur lang fietsen op aanraden van Pap en Mam. Door kleine steegjes, zeggen Thaise gezinnetjes ons heel enthousiast allemaal gedag 'Sawadeekaaaa'. Vanaf Bangkok hebben we een nachtbus gepakt naar Railey beach, een plekje aan de kust in de provincie Krabi. Op de voedselvergiftiging na was het hier super. Fem werd nog door een aap aangevallen die via d'r heup omhoog wilde klimmen. Gelukkig was ik daar die met m'n tas de aap een zet gaf, haha was even schrikken. Na Railey zijn we naar Oa nang gegaan, en hebben we een olifanten tripje geboekt. Een uur op zo'n olifant door het rainforest was al een hele ervaring, hierna hebben we ook nog met de olifanten gebadderd en ze schoongemaakt. Erg bijzonder om die dieren zo in hun eigen leefomgeving te zien! Koh phi phi was onze volgende stop, een enorm jongeren party eiland. Goede strandfeestjes in een Ibiza achtige sfeer, leuke mensen ontmoet en veel lol gehad. We hoppen nog wat Thaise eilanden af en eindigen met een week op Bali. De tijd gaat enorm snel.. Nog even genieten dus, ik zal proberen het zonnetje mee te nemen want ik zie jullie allemaal in twee weekjes weer!! Veel liefs XX

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marja:
    21 maart 2015
    Gezellig verhaal weer geschreven lot! Je hebt echt schrijftalent...
    Toch stiekem fijn dat je er weer over 2 weken bent.. En neem inderdaad het zonnetje mee.. Liever geen bedbugs...
    Xx. Dag lieve meisjes.. Geniet nog volop..!
  2. Marie-José:
    21 maart 2015
    Heerlijk hoor, nog even genieten van de zon en het mooie land, Femke beetje bij kleuren, veel plezier zussies

Liefs MJ
  3. Marja:
    21 maart 2015
    Fijn meiden dat jullie zo genieten samen! Maak er nog een paar mooie weken van!! Mooie foto's! Liefs Bob en margriet
  4. Rita&Jan:
    30 maart 2015
    Heftig zo'n voedselvergiftiging maar gelukkig ben je weer opgeknapt en hoop ikdat dat gauw op de achtergrond raakt want er zijn veel mooiere en leukere dingen te beleven.
    Geniet van het mooie weer en land want als jullie straks weer hier zijn zal het afzien zijn voor jullie, maar dat is van later zorg.
    Tot gauwXX